A forróság következtében valószínűleg eltorzulhattak a sínek, így ismét figyelni kell a győri fővonalon várható rendkívüli késésekre.


Meggörbült a sín az Budapest-Kelenföld és Biatorbágy között csütörtök délután - tudta meg az Index. A pályahiba miatt jelentős késésekre kell számítani az 1. számú fővonalon. Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója eközben arról számolt be közösségi oldalán, hogy finomhangolják a nyári működést.

Információnk szerint az 1. számú fővonalon 14.11-től Budapest-Kelenföld - Biatorbágy között pályahiba miatt a jobb vágányt a forgalomból kizárták. Úgy tudjuk, a hőség miatt a sínpálya meggörbülhetett.

A Budapest-Déli pályaudvar és Biatorbágy közötti személyvonatok most nem közlekednek. Helyettük Budapest-Kelenföld és Biatorbágy között vonatpótló autóbuszok szolgálják ki az utasokat. A RailJet, InterCity és EuroCity vonatok azonban Budaörsön, Törökbálinton és Biatorbágyon megállnak. Fontos megjegyezni, hogy a vonatok Budapest és Tatabánya között csak felár ellenében vehetők igénybe.

A Máviform közösségi oldalán közzétett tájékoztatása szerint a győri fővonalon a pályahiba helyreállítása miatt hosszabb utazási időkre és rövidebb útvonalakon közlekedő elővárosi járatokra kell felkészülniük az utasoknak. Az érintett S10-es győri és S12-es oroszlányi vonatok 14:50-től már nem a Déli pályaudvarra érkeznek, hanem csak Biatorbágytól folytatják útjukat.

A MÁV-csoport vezérigazgatója bejelentette, hogy a Pünkösdi hétvégén tapasztalt sorompóhibákra reagálva jelentősen megnövelték a kulcsfontosságú alkatrészek készletét. Emellett a jövőbeni zökkenőmentes működés érdekében mostantól tízszer több, összesen 200 MÁV-busz áll készenlétben.

Ezen felül 50, vágányzári pótlás céljára fenntartott és még 50, hétvégi forgalomból kivonható helyközi autóbusz is hamarosan rendelkezésre áll, elsősorban a Balaton és a főváros közötti összeköttetések, valamint a győri fővonal legfontosabb szakaszainak kiszolgálására.

A vasúttársaság különös figyelmet fordít a forgalmi zavarok kezelésére, hiszen 53 országos helyszínen vannak felkészülve a váratlan helyzetekre. A legkritikusabb területeken, mint például az 1-es vonalon és a Balaton környékén, dízel tartalékmozdonyokat is rendelkezésre bocsátottak. A bevethető járműflottát az Országos Haváriaközpont koordinálja, ahol a nyári időszakban megerősített csapat dolgozik. Éjjel-nappal, folyamatos ügyeletben kilenc szakember áll készenlétben, hogy a lehető leggyorsabban reagálhassanak a felmerülő problémákra.

Az utasok tájékoztatása és segítése érdekében négy kiemelt helyszínen - Siófokon, Fonyódon, Keszthelyen és Balatonfüreden - az utasmenedzserek minden nap megerősített jelenléttel állnak rendelkezésre augusztus végéig. Ezen kívül a Déli pályaudvaron és Kelenföldön is folyamatosan biztosítják a személyes támogatást az utasok számára.

Bejelentették, hogy a nyári klímaügyeletet továbbra is fenntartják, és a járművek légkondicionáló rendszereit folyamatosan figyelemmel kísérik. Kísérleti keretek között két Balaton InterCity vonaton wifis hőmérséklet-érzékelőket telepítettek, lehetővé téve a belső hőmérséklet valós idejű monitorozását, ami gyors beavatkozást tesz lehetővé, ha szükség lenne rá.

Bejegyzését azzal fejezte be, hogy "bár az időjárás, műszaki problémák vagy forgalmi zűrzavarok bármikor bekövetkezhetnek, még a legjobb elővigyázatosság mellett is, mindent megteszünk annak érdekében, hogy ezeket a helyzeteket egyre sikeresebben tudjuk kezelni".

Related posts