A Magyar Közlekedési Klub álláspontja szerint a MÁV Rákosrendezőnél végzett munka nem felelt meg a szakmai elvárásoknak, és a költségek elérték a 3 milliárd forintot.

Súlyos szakmai hibákkal adta át a MÁV a Rákosrendező állomás 3 milliárd forintos felújítását - állítja a Magyar Közlekedési Klub. A szervezet szerint törött kapcsolószerek, vágánygeometriai hibák és irányhibák sokasága jellemzi a héten befejezett munkálatokat.
A Magyar Közlekedési Klub éles bírálatot fogalmazott meg a MÁV tevékenységével kapcsolatban, különös figyelmet szentelve a Rákosrendező állomás karbantartásának eredményeire. A szervezet állítása szerint a héten átadott, 3 milliárd forintos felújítás során számos pályahiba jelentkezett, amelyek nemcsak hogy nem felelnek meg a műszaki alapelveknek, de komoly aggodalmakat is felvetnek a jövőbeni biztonságot illetően.
Öt héten át tartó teljes lezárás során, 3 milliárd forintért kevesebb mint 2 km vágány és néhány kitérő cseréjére, továbbá a felsővezeték javítására került sor. Már a projekt kezdetén is kétséges volt, hogy ez a teljesítmény elegendő-e, de az átadott munka minősége egyenesen csalódást keltő.
- hangoztatja a közlekedési egyesület.
A véleményük szerint a problémák között kiemelkedő hiba, hogy egy kitérőcsere alkalmával jelentős irányelméleti eltérést építettek be a pályába. Ez különösen aggasztó, mivel a további szakasz egy két éve felújított útátjáróba vezet, amely így nehezen javítható. Emellett számos törött és sérült betonaljat hagytak érintetlenül, vagy újonnan építettek be a felújított vágányokba.
A Magyar Közlekedési Klub állásfoglalása szerint a régi betonaljak állapotának romlása aggasztó, mivel a törött és hiányzó síncsavarokat, valamint szorítógyűrűket jelentős területeken nem pótolták. A pálya ágyazatrostálását követően, a meglévő problémák figyelembevételével végeztek vágányszabályozást, amelynek következményeként újabb fekszinthibák sorozata jelent meg a pályán.
A szervezet kritizálja azt is, hogy a néhány éve vásárolt dinamikus vágánystabilizáló gépet nem alkalmazták a munkák befejezéseként. Ennek hiányában egyes sebességkorlátozások csak 4-6 hét múlva lesznek feloldhatóak, addig a vágányok "dinamikus stabilizálását" a közlekedő vonatok végzik.
Rákosrendezőn óránként, irányonként 8-9 személyszállító vonat közlekedik három vasútvonalon, emellett tehervonatok és üzemi menetek is rendszeresen érintik a területet. A Magyar Közlekedési Klub megállapítása szerint a MÁV pályafenntartási osztályán országszerte sorozatos alapvető szakmai hiányosságok figyelhetők meg, miközben a tervezési folyamatokban hiányzik a következetesség és a rendszerszerűség.
A szervezet véleménye szerint a MÁV számára előnyös lenne, ha nyitottan és őszintén lépne kapcsolatba a nyilvánossággal és a szakmai közösséggel. Emellett fontos lenne, hogy olyan tapasztalt és felelősségteljes vezetőket választanának a cég irányítására, akik képesek biztosítani a hatékony működést.