A politikai hirdetések eltüntetése után világossá vált, hogy még a kutyák sem fordítanak figyelmet a Harcosok órájára.

Mielőtt a Meta leállította volna a politikai hirdetéseket az Európai Unió területén, a Fidesz új propagandafegyverének számító Harcosok órája gyakran elérte a kétszázezer megtekintést. Azonban a hét eleje óta a nézettsége drámaian visszaesett, és csupán a korábbi számok töredékét hozza.
A politikai hirdetések lecsavarása után kiderült, hogy a kutyát sem érdekli a Harcosok órája - derül ki a Telex cikkéből. A műsort július közepén indította el a Fidesz, és új kommunikációs csodafegyverként tekintett rá, ennek azonban látványosan betett a Meta és a Google, miután az Európai Unióban megszüntették a politikai hirdetések közzétételét.
A Fidesz a Harcosok órájának nézettségét is elkezdte vásárolni, szeptemberben például 4,7 millió forintot fektettek bele. Ez a kormányhoz közeli Facebook-reklámköltések fényében viszonylag csekély összeg, ám még így is körülbelül félmillióval meghaladja azt az összeget, amelyet a Tisza Facebook-reklámokra szánt ebben a hónapban.
A Harcosok órája ennek megfelelően szépen hasított, gyakran 200 ezer fölött is volt a nézettsége. Arról mi is beszámoltunk, hogy a műsor "népszerűsége" a belelapátolt pénznek köszönhető, de hogy mennyire így volt, ez csak most vált láthatóvá. Az elérése ugyanis október 6-a után látványosan bezuhant.
A hirdetési leállás óta négy epizód nézettsége átlagosan 6500 körüli nézőt vonzott, míg az azt megelőző tizenöt rész átlagos nézőszáma 182 900-ra rúgott. Ez a drámai különbség azt mutatja, hogy...
A Harcosok órájának megbukásáért nem csupán a pénz és a nézettség szempontjából problémás modell tehető felelőssé. A helyzetet súlyosbítja, hogy a hétköznapokon élőben sugárzott műsort valamiért reggel fél nyolcra időzítették, amikor az embereknek általában sokkal fontosabb dolguk akad, mint hogy leüljenek egy órás beszélgetés meghallgatására. Ez önmagában is alacsony nézettséget eredményez, és a helyzetet nem javítja az algoritmus működése sem, hiszen a gyengén teljesítő tartalmakat nem ajánlja széles körben a közönségnek.
Más aspektusból megközelítve, a műsor népszerűsítése érdekében a kormányhoz közel álló médiumok láthatóan nem fektetnek be túl sok energiát. Már a kezdetektől fogva kifogásolható döntés volt, hogy Németh Balázs oldalán indították el, hiszen a Fidesz követői lényegesen nagyobb táborral bírnak. Ha a párt hivatalos platformján futott volna, valószínűleg szélesebb közönséghez eljutott volna. Továbbá, a fideszes politikai vezetők sem népszerűsítik a Harcosok óráját, Orbán Viktor miniszterelnök pedig, aki kétszer is részt vett a műsorban, egyáltalán nem osztotta meg azt.
Ezáltal az egész műsor kényelmetlen helyzetbe került, hiszen napi öt-hat ezer nézőért teljesen indokolatlan fenntartani, és ezzel a felsőbb szintű fideszes politikusok idejét pazarolni. A műsor megszüntetése viszont nem opció, mivel az a kudarc elismerését jelentené, ami a Fideszben szóba sem jöhet. A mottójuk az, hogy "meg kell hosszabbítani Bicskéig" – értesülhetünk a Telexből.