A SZTAKI kutatócsapata is részt vett a XXX. Multimédia az oktatásban konferencián, ahol izgalmas előadásokat tartottak.


2024-ben a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Multimédia az Oktatásban Szakosztálya szervezésében került megrendezésre a "Multimédia az oktatásban" című nemzetközi konferencia Budapesten, a Magyar Tudományos Akadémia impozáns falai között. A HUN-REN SZTAKI kutatói a tavalyi sikeres részvételük nyomán idén is prezentálták legújabb kutatási eredményeiket az eseményen, hozzájárulva a multimédia oktatásban betöltött szerepének mélyebb megértéséhez.

A 2024. december 3-án megrendezett konferencia helyszíne az MTA Humán Tudományok Kutatóháza volt. Az esemény célja az oktatás, kutatás és fejlesztés különböző területein tevékenykedő hazai és nemzetközi szakemberek, PhD-hallgatók és felsőoktatásban részt vevő diákok közötti kapcsolatok előmozdítása volt. A rendezvény lehetőséget biztosított a tapasztalatok és bevált gyakorlatok megosztására, illetve a különböző képzési területekhez tartozó kreditek gyűjtésére. Ezen kívül fontos szerepet játszott Neumann János örökségének széleskörű népszerűsítésében is.

Márkus Zsolt László, az eLearning Osztály vezetője, lebilincselő előadásában részletesen ismertette a B-prepared Horizon projekt célkitűzéseit és termékeit a szekció résztvevői számára. Előadása során számos fontos témát érintett, többek között a multimédia szerepét a köznevelésben, a felsőoktatás és a felnőttképzés területén való alkalmazását, valamint az mLearning és eLearning világát és környezeti hatásait. Emellett a virtuális (VR) és kiterjesztett (AR) valóság oktatási felhasználásáról is beszélt, bemutatva, hogyan formálják ezek az innovatív technológiák a tanulás jövőjét.

A projekt keretein belül izgalmas, többplatformos szolgáltatások és tartalomcsomagok bemutatására készült látványos videósorozat. Kiemelkedő példák közé tartozik a VR termékhez kapcsolódó esettanulmány minta és az okostelefonos alkalmazásban elérhető tematikus mintaséta. A projekt a játékos ismeretátadás és tanulás módszertani elemeit integrálja, lehetővé téve ezzel, hogy a különböző korosztályú felhasználók könnyen hozzáférjenek az anyagokhoz. Fontos célkitűzésként szerepel a felsőoktatási együttműködések kialakítása is, amelyre az előadó külön felhívta a figyelmet, ösztönözve ezzel a résztvevőket a jelentkezésre.

Related posts