A vasúti átjárók területén is bevezetésre kerül a Véda rendszer.


A MÁV-csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt, csütörtöki sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a Véda közúti intelligens kamerahálózatot kiterjesztik a vasúti átjárókra is. Az eseményre a Siófok-Szabadifürdő átkelőjénél került sor, ahol a vezérigazgató a vasúti piros jelzés presztízsének csökkenésével indokolta a lépést.

a kamerarendszer telepítése a balesetek megelőzésének érdekében történik. A MÁV-csoport és az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottság közötti együttműködés célja, hogy a vasúti közlekedés biztonságát növeljék, és csökkentsék a balesetek számát. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy az elmúlt évek statisztikái aggasztóan mutatják, hogy a vasúti kereszteződésekben történt halálos balesetek száma jelentősen megnőtt, és ezek közül sok esetben a fénysorompók működtek. A balesetek nemcsak tragikus következményekkel járnak az érintettek számára, hanem súlyos anyagi károkat is okoznak, valamint pszichológiai terhet rónak a mozdonyvezetőkre. Ezen kívül több ezer utas utazását is megzavarják, ami a közlekedés folyamatosságát is veszélyezteti. A tervezett rendszer remélhetőleg hozzájárul majd a balesetek számának csökkentéséhez és a biztonságosabb közlekedéshez.

Évente átlagosan nyolcszáz félsorompó rúdját törik le, többnyire szabálytalanul közlekedő autósok, ritkább esetben a viharos erejű szél - ismertette. Ez azt jelenti, hogy csökkent a vasúti tilos jelzés presztízse. A közös pilotprojekt keretben az ország hat vasúti átjárójában telepítenek Véda rendszert a MÁV költségvetéséből, amelyet a rendőrség üzemeltet. Az első azért került Siófok-Szabadisóstó állomáshoz, mert ott két komoly baleset is történt 2021-ben - fogalmazott.

Óberling József, az ORFK ezredese kifejtette, hogy...

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a vasúti átjárók elektronikus ellenőrzése már valósággá vált, így senki sem bújhat el a jogsértések elől. „Piros jelzésnél való áthaladás esetén a bírság összege százezer forintra rúg” – tette hozzá az illetékes.

A sajtótájékoztató végén Domina Barnabás, a balatoni vasút mozdonyvezetője, megosztotta történetét, amely huszonkét évnyi tapasztalatát tükrözi. Eddigi pályafutása alatt négy baleset érte, de a legmegrázóbb esemény 2016-ban történt, amikor egy szörnyű tragédia árnyékolta be életét. Egy idős hölgyet gázolt el, miközben a vonat száz kilométeres sebességgel száguldott, és a nő férjét is elsodorta. Az eset különösen szívszorító volt, mivel a hölgy és férje a síneken szabálytalanul próbáltak átkelni, csupán kétszáz méterre a legközelebbi vasúti átjárótól. Amikor Barnabás hosszú táppénz után visszatért a munkába, a legnagyobb sokk érte: megtudta, hogy a férj, miután kiszabadult a kórházból, öngyilkosságot követett el a baleset helyszínén. Ez a tragikus esemény mély nyomot hagyott benne, és örökre megváltoztatta a munkájához való viszonyát.

Ahogy korábban hírt adtunk róla, csütörtökön Budapesten, Sashalom környékén egy fiatal férfi fejhallgatóval a fülén, figyelmetlenül lépett a HÉV sínek elé. Sajnos az orvosi segítség már nem tudott rajta segíteni, és az élete tragikus véget ért.

Related posts