A BYD szegedi gyárának megnyitása újabb késlekedést szenved el.

A frissített tervek alapján a BYD szegedi gyárában csak a következő évben kezdődik meg a sorozatgyártás, ráadásul csökkentett mennyiségben.
A kínai BYD 2026-ra tervezi, hogy megkezdje a tömeggyártást Magyarországon található elektromos autógyárában. Az első két évben azonban várhatóan a tervezett kapacitásának csökkentett szintjén fog működni a gyár - számolt be erről a Portfolio.hu a Reuters hírei alapján.
A szegedi gyár, amelynek beruházási költsége négymilliárd euró, 2026-ban indítja el a tömeggyártást. Az első évben azonban csupán néhány tízezer járművet fog előállítani, ami csupán egy töredéke a kezdeti, 150 ezer darabos kapacitásnak. A végső cél az évi 300 ezer autó gyártása.
A Reuters által idézett források alapján úgy tűnik, hogy a termelés 2027-re növekedni fog, ám még mindig elmarad a kitűzött kapacitás szintjétől. Míg Magyarországon a gyártási folyamatok késlekednek, addig a BYD törökországi gyárában a termelés a vártnál korábban indulhat.
Az egymilliárd dolláros manisai gyár, amelynek tervei szerint 2026 végén kellett volna megkezdenie működését, már a jövő évben több járművet fog előállítani, mint a magyar létesítmény, pedig eredetileg 150 ezer autós éves kapacitással indult volna.
A törökországi gyártás irányába való elmozdulás rávilágít a kínai autógyártók előtt álló komoly kihívásra: Európában szeretnék megvalósítani termelésüket a büntetővámok kikerülése érdekében, ugyanakkor aggodalommal tekintenek a régió magasabb bér- és energiaárainak terheire.