A magyar vásárlók karácsonyi bevásárlásának slágerei: a kereskedőknek fel kell készülniük, ez elkerülhetetlen - Pénzcentrum
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat - ez derül ki egy friss, 13 000 fogyasztó részvételével készült nemzetközi kutatásából. Az akciókra tudatosan vadászók aránya a 27 év alattiak (76%) és a gyermekesek (79%) körében a legmagasabb. A kedvezmények mértéke olyan fontossá vált, hogy a válaszadók jellemzően több ajánlatot is összehasonlítanak a döntés előtt.
A karácsonyi időszakra való felkészülés során a vásárlók közel 50%-a nem biztos abban, hogy képes lesz fedezni az ünnepi kiadásokat. A vásárlók kétharmada folyamatosan figyelemmel kíséri a különféle akciókat, hogy a lehető legelőnyösebb áron szerezhesse be a kívánt termékeket. Tízből hat megkérdezett pedig idén, még ha a kiszemelt termék nem is részesül akcióban, kizárólag leértékelt termékeket hajlandó vásárolni, ami gyakran arra kényszeríti őket, hogy módosítsák vásárlási döntéseiket.
A vevőknek az is egyre fontosabbá vált, hogy jól költsék el a pénzüket, és a kiválasztott termék hosszú távon is értéket képviseljen. A válaszadók harmada például többet költene technológiára, míg 58 százalékuk újra felhasználja a tavalyi ünnepi dekorációt.
A kereskedőknek is fel kell ismerniük, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak és árérzékenyebbek. Az impulzusvásárlások kora gyakorlatilag lejárt. Az eladóknak át kell alakítaniuk az értékesítési és marketingstratégiájukat, hogy a jövőben is versenyképesek maradjanak
- hangsúlyozta Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.
Online vásárlás helyett még mindig boltokban tervez költeni az ünnepi szezonban a kutatás résztvevőinek több mint kétharmada. Számukra fontos, hogy döntés előtt megérinthessék és kipróbálhassák a terméket. Az üzletek ezen a téren olyan bizalmi közeget teremtenek, amelyet a digitális térben nehéz létrehozni. Eközben viszont a virtuális élmény is folyamatosan fejlődik, és a felkészült fogyasztók készek több oldalt is felkeresni és összehasonlítani, hogy a legjobb üzletet köthessék.
Kritikusan fontos, hogy a kereskedők is elfogadják: nem elég az online jelenlét. A fogyasztói igények tűpontos ismerete és a konkurencia állandó követése nélkül a legszebb weboldal sem fog forgalmat generálni. A vállalatoknak minél hamarabb integrálniuk kell a legújabb AI-vezérelt technológiai megoldásokat annak érdekében, hogy befolyásolni tudják a jövőbeni eredményességüket, és ne váljanak a változások elszenvedőivé