Forma-1: A McLaren pilótái között egyre fokozódik a feszültség, és úgy tűnik, hogy már a hátra tekintés is elkerülhetetlenné vált számukra.

A Forma-1-es Szingapúri Nagydíjat a Mercedes brit versenyzője, George Russell nyerte meg, míg a második helyezett a négyszeres világbajnok Max Verstappen lett. Lando Norris a harmadik helyen végzett, míg Oscar Piastri a negyedik pozícióval zárta a versenyt. Ez a teljesítmény elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy a McLaren csapata matematikailag is bebiztosítsa a konstruktőri világbajnoki címet. Ezzel a wokingi alakulat sorozatban második alkalommal, összesen pedig tizedszer hódította el a világbajnoki trófeát.
A Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban beszélt arról, hogy George Russell még nem kötött szerződést a következő évre, mivel eddig nem tudott dűlőre jutni Toto Wolff-fal, a Mercedes csapatfőnökével. Érdekesség, hogy a brit pilótáról közismert, hogy ügyesen pókerezik, így a szingapúri teljesítménye alapján elképzelhető, hogy "még nagyobb bátorsággal foghat a ceruzájába". Eddig idén két futamgyőzelmet szerzett, köztük a júniusi Kanadai Nagydíjat is ő nyerte meg.
Vámosi Péter véleménye szerint George Russell 2026-ban, ha olyan versenyautót kap a Mercedesnél, mint amilyennel Lewis Hamilton és Nico Rosberg versenyzett 2014-ben, akkor nem túlzó kijelentés, hogy versenyben lehet a világbajnoki címért. A szakíró azonban még nem biztos abban, hogy Russell valóban bajnok mentalitással rendelkezik, mivel úgy véli, több területen is van még mit bizonyítania. Ugyanakkor az a potenciál, ami benne rejlik, ígéretes jövőt sejtet a Forma-1 világában.
Egyes versenypályákon és specifikus körülmények között világossá vált, hogy a versenyzők képesek kihasználni a helyzet adta lehetőségeket, amennyiben a McLaren pilótái nem teljesítenek a várt szinten.
Vámosi Péternek úgy tűnik, sokszor még a Mercedes csapatát is meglepi, mennyire jól kijön nekik a lépés egy-egy versenyhétvégén, sőt a vezetők maguk is elismerték korábbi nyilatkozatokban, hogy nem értik, minek volt köszönhető a siker egyes időmérőkön és futamokon. Természetesen a Mercedes mérnöki csapata tapasztalt, nagy tudású szakemberekből áll, így bőven benne van, hogy a beállításaik időnként jól is elsülhetnek. Azt gondolja, a Mercedes képes arra, hogy a konstruktőri vb-pontversenyben megszerezze a McLaren mögött a második helyet.
A McLaren utoljára 1990-1991-ben tudta megvédeni csapatvilágbajnoki címét a Forma-1 világában, ami igazán figyelemre méltó teljesítmény. Az idei Szingapúri Nagydíj azonban nem éppen a csapat legjobban sikerült hétvégéje volt, sem Lando Norris, sem Oscar Piastri részéről. A Motorsport Online főszerkesztője úgy véli, hogy a csapatnak még bőven van hová fejlődnie ahhoz, hogy megőrizze a címét.
Figyelemfelkeltő jelzés lehet, hogy az utolsó három versenyt nem McLaren versenyzője zárta az élen.
A jelenlegi helyzetet sokan párhuzamba állítják a 1990-1991-es időszakkal, amikor a McLaren csapata Ayrton Senna és Gerhard Berger párosával indult a versenyekre. Az első évben a csapat nehézségekkel küzdött, de a következő évben már magabiztosabban teljesítettek, végül elhódítva a konstruktőri világbajnoki címet. Érdekesség, hogy mindkét évben a brazil legenda, Senna, diadalmaskodott az egyéni összetett versenyben.
A Piastri és Norris párosa között hatalmas feszültség tapasztalható, amely éles ellentétben áll a Senna és Berger duóval. Ezt a feszültséget már a Szingapúri Nagydíjon is láthattuk, ahol a kettejük közötti összecsapás kisebb balesethez vezetett. Vámosi Péter véleménye szerint ezért érdemes a Piastri-Norris párost az Ayrton Senna és Alain Prost történelmi riválissága mellé állítani, hiszen ők is heves harcokat vívtak egymás ellen a múltban.
A múlt hétvégi kisebb összetűzés után Oscar Piastri került nehezebb helyzetbe, de aggodalomra nincs oka, hiszen 22 pontos előnnyel bír csapattársával, Lando Norris-szal szemben az összetett versenyben. Még hat versenyhétvége vár ránk a 2025-ös idényből, és a szakértők szerint várhatóan további izgalmas csatákra számíthatunk a két versenyző között. Ilyen helyzetekben kulcsszerepet játszik a csapatutasítások mibenléte, és Vámosi Péter úgy véli, hogy több jelből arra lehet következtetni, hogy...
Lando Norris felé fog dőlni a mérleg, amennyiben valóban ilyen kényes szituációk merülnek fel.
Max Verstappen, aki Szingapúrban a második helyen zárta a versenyt, 63 pontos hátrányban van az egyéni összetett éllovasával, Oscar Piastrival szemben. Ahhoz, hogy érdemi lépést tegyen a címvédés felé, a holland pilótának győzelmeket kell aratnia. A Motorsport Online főszerkesztője úgy véli, Verstappen az egyetlen versenyző, aki még "rázhatja" a rangsort az élen, és aki rendszeresen megnehezítheti a McLaren pilótáinak dolgát. Az igazi álmodozás akkor kezdődhetne el a címvédő számára, ha a hátralévő futamokon kétszer is dupla kiesés sújtaná a McLarent, de csupán erre alapozni nem biztos, hogy érdemes.
A McLaren malmára hajthatja a vizet, hogy az év végén jönnek még olyan versenypályák, amelyek inkább a wokingiaknak kedveznek, ugyanakkor nem lehet figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy három sprintfutam is hátra van még, amelyek a szakíró szerint boríthatják is akár az erőviszonyokat. Összességében izgalmas végjátékot vár, mert Max Verstappennel mindig számolni kell, a Mercedes is okozhat még meglepetéseket, így a McLaren pilótáinak hátrafelé is kell majd tekintgetniük a következő hetekben.