Holnaptól megérkezik a legköltséghatékonyabb villanyautó: bemutatkozik a Leapmotor T03!
A C10 lenyűgöző, korszerű dizájnjával és két különböző hajtáslánc opciójával várja a vásárlókat.
A nevétől senki nem fog hasraesni, hiszen a Leapmotor követi azt az európai ember számára érthetetlen gyakorlatot, hogy nem hangzatos és könnyen megjegyezhető fantázianevet, hanem inkább valamiféle kódot ad az autóinak. A kis cukiságot ennek szellemében T03-ként anyakönyvezték. Amennyire nem fantáziadúsak a névadásban, annyira jónak tűnik maga a kisautó, ami jelen pillanatban a legolcsóbb Magyarországon kapható elektromos autó, ráadásul egészen jó tudással.
A barátságos megjelenésű gombóc június 11-től már megrendelhető, és csak néhány hetet kell várni az átvételére. Ez a kisautó az A-szegmensbe tartozik, ami annyit jelent, hogy a miniautók világában találhatjuk magunkat. A T03 négy fős utasteret kínál, és a csomagtartója 210 literes, ami lehajtott ülésekkel 880 literre növelhető. Bár költöztetésre nem igazán alkalmas, a városi közlekedésben és rövidebb távokon remek társ lehet. A városban egyetlen töltéssel körülbelül 400 kilométert képes megtenni, de nagyobb sebességnél ez a szám jelentősen csökken, a WLTP szerint 265 kilométer a maximális hatótávja. A városi használatot tovább hangsúlyozza a töltési teljesítménye is: a DC töltés maximuma 45 kW, amely ma már elavultnak számít, míg néhány éve még teljesen normális volt. Az AC töltés maximuma 6,6 kW, ami szintén nem kiemelkedő, így érdemesebb éjszaka otthon tölteni, amikor senkit sem zavar. Ha mégis sürgős lenne a töltés, akkor 30%-ról 80%-ra mindössze 36 perc alatt feltölthető villámtöltőn.
Ami igazán kiemeli ezt a modellt, az a gazdag felszereltsége. Az anyagok, amelyeket a beltérben használnak, távolról sem nevezhetők olcsónak; néhány évvel ezelőtt egy sokkal drágább középkategóriás elektromos autóban sem találkoztunk ilyen minőségi műanyagokkal. Ráadásul az ajtók belső részén is egy kevésbé kellemes tapintású textil díszeleg. A vezető előtt elhelyezett 8 colos kijelző világosan prezentálja az összes szükséges információt, míg a multimédiás rendszer egy 10 colos képernyőn érhető el. A jármű folyamatosan online állapotban van, lehetővé téve, hogy bármikor azonnal letölthesse a legfrissebb szoftverfrissítéseket, amennyiben azok elérhetők. Az olyan extrák, mint a holttérfigyelő és a tolatókamera mellett, a napfénytető és a kulcs nélküli nyitás is megtalálható, melyek valóban ritkák ebben a kategóriában.
A kiskocsi csupán egyetlen, a forgalmazó által „full extrásnak” nevezett felszereltségi szinten érhető el, és most jön a meglepetés: mindössze 7 490 000 forintért lehet a miénk! Ezzel a T03 jelenleg a legkedvezőbb árú elektromos autó a magyar piacon.
A Leapmotor legújabb büszkesége, a C10, most a magyar autópiacra lép. Noha talán nem annyira feltűnő, mint a T03, ne feledjük, hogy esztétikailag sokkal vonzóbb. A C10 igazi SUV, amelynek vonalai harmonikusak és modern stílust tükröznek, a keskeny első fényszórók pedig diszkrét eleganciát sugallnak. Az utastér rendkívül letisztult, a vezető előtt elhelyezkedő hatalmas, 14,6 colos központi kijelző dominál, míg a gombok szinte teljesen hiányoznak, így a dizájn minimalista és modern. A kárpitok színvilága lenyűgöző: az alapmodell textilbőrből készült, míg a prémium verzió szintetikus, de sokkal puhább bőrt kapott. A C10 egyik legérdekesebb vonása, hogy kétféle hajtáslánccal érhető el: az elektromos verzió 424 km-es hatótávot ígér, de a Leapmotor egy innovatív hatótávnövelő megoldást is kínál. Az 1,5 literes benzinmotor nem a kerekeket hajtja, hanem az akkumulátort tölti, így nem kell aggódni, hogy lemerülés esetén az út szélén ragadunk. Amíg a 50 literes tank tele van benzin, a töltés folyamatosan biztosított. Ráadásul külső töltőről is feltölthetjük az akkut, amely önállóan 145 kilométer megtételére képes.
A C10 két különböző felszereltséggel érhető el, ami különlegessé teszi, hogy a tisztán elektromos és a hatótávnövelős változatok ára forintra megegyezik. Az alapmodell ára 14 990 000 Ft, míg a prémium felszereltségű változat 15 690 000 Ft-ba kerül.