Új kínai óriás léphet be a magyar piacra, ami aggodalmat kelthet a Shein és a Temu számára | Startlap Vásárlás


A Temu és a Shein után újabb kínai internetes óriáspiac jelenhet meg Magyarországon: a cég nevét a legtöbben a TikTokról ismerhetjük, ad hírt a Világgazdaság. Ennek megfelelően az értékesítés egy része is a népszerű közösségi oldalon folyhat.

Európa hamarosan célpontjává válhat annak a becsülhetően évi több százmilliárd dollárra rúgó kínai árutömegnek, amelyet az új amerikai vámok kiszorítanak - akár özönszerűen érkezhet.

Az eladáshoz új platformok kellenek, akár online.

Kínában már sikeresen működő platformot üdvözölhetünk, amely a magyar piacon még várat magára: ez nem más, mint a TikTok Shop, amelyet a ByteDance, a TikTok videómegosztó közösségi alkalmazás üzemeltet. Ezzel párhuzamosan várhatóan megérkezik a TikTok "Vásárlás" fülje is, amely jelenleg Európában csak néhány helyen érhető el, viszont az Egyesült Államokban és számos ázsiai országban már népszerűen használják.

A tapasztalatok alapján a videómegosztó platformok rendkívül kedvező környezetet teremtenek az értékesítés számára. Az Egyesült Királyságban 2021-ben indult el a TikTok, és bár kezdetben nem tudták gyorsan meghódítani Európát, a brit piacon való elindulásuk nem hozta meg a várt sikert. Azonban a TikTok csapata felfedezte a megfelelő megoldásokat, és tavaly robbanásszerű növekedést tapasztaltak: a TikTok Shop iránt érdeklődő vállalkozások száma már 200 ezer fölé emelkedett a szigetországban.

A múlt év tavaszára Nyugat-Európában körülbelül 103 millió ember élvezte a TikTok nyújtotta tartalmakat havi rendszerességgel, míg Közép- és Kelet-Európában ez a szám 92 millióra rúgott.

Júniusban Japánban is debütál a TikTok Shop, ahogy azt a Nikkei jelentette. Az első jelek máris megmutatkoztak: a TikTok elkezdte toborozni az eladókat az online kereskedelmi platformjára. Érdekes módon Japánban csupán körülbelül 26 millió felhasználóval bír a TikTok, ami alig több, mint a fele akkora népességű Egyesült Királyság 23 milliós bázisa. Európában pedig logikusnak tűnik, hogy a TikTok Shop elsőként ott váljon elérhetővé, ahol a felhasználói közösség száma és aránya a legmagasabb. Ennek megfelelően a TikTok valószínűleg a hárommilliós hazai felhasználói táborát is célba veszi: erről hamarosan hírt adhatnak, valószínűleg álláshirdetések formájában.

Related posts