Lady Diana halála előtt egy héttel készült el az a szívszorító fotósorozat, amelyet egy paparazzo készített. Ezek a képek a hercegnő utolsó pillanatait örökítették meg, tükrözve a nyilvánosság és a magánélet határvonalának drámai feszültségét. A fotók nem

Az új történetek iránti éhség jellemezte a korabeli sajtót, amely hajlandó volt kisebb vagyont áldozni egy-egy róla készült fényképért. A paparazzik pedig sosem engedték el a kezét, folyamatosan a sarkában loholtak, szünet nélkül üldözve őt.
Miután Lady Diana elvált Károly hercegtől, nem a botrányok szövevényében kívánt élni, hanem a belső béke keresésére összpontosított. Célja az volt, hogy újra felfedezze a boldogságot, és megtalálja a valódi szerelmet az életében.
És újra birtokba venni azt a hétköznapi szabadságot, amelyet a királyi család körüli nyomás és az állandó figyelem, valamint a közszereplés elvett tőle.
Dodi Al-Fayed és a brit arisztokrácia világában való összefonódásuk nem csupán a sors keze volt: a háttérben Mohamed Al-Fayed ambiciózus tervei húzódtak meg, aki elkötelezetten vágyott arra, hogy a brit elit körébe kerüljön. Ez a románc egyszerre tűnt ígéretes lehetőségnek a menekülésre és a hírnév nyomasztó terhének. Egy olyan kapcsolat bontakozott ki, amely már a kezdetektől fogva árnyékot vetett magára.
Az elvált hercegné és a milliomos fiatalember között 1997 nyarán bontakozott ki egy különleges kapcsolat, amikor Dodi Al-Fayed meghívta Dianát és gyermekeit egy felejthetetlen jachtkirándulásra. Ez a találkozó új fejezetet nyitott életükben, tele izgalommal és lehetőségekkel.
A hajó az olaszországi Portofinónál horgonyzott a délután kezdett alkonyba hajlani. A képen Diana a jacht ugródeszkájának végén ül - Nincsenek körülötte barátok, családtagok, egyedül üldögél, és a testtartása, a környezet, az elkapott pillanat mind, mind a magányát sugározza.
A fotókat az alábbi linken érheted el. Kattints rá, és fedezd fel őket!
A fotók varázsa nem csupán a megörökített jelenetekben vagy a pillanatok szépségében rejlik, hanem abban a paradoxonban is, amely Diana Spencer életét körülvette.
Ez a tényező részben hozzájárult a későbbi tragikus eseményekhez is.
A korabeli bulvárlapok folyamatosan új és izgalmas történetekre vadásztak, így nem meglepő, hogy hatalmas összegeket kínáltak egy-egy Diana portréért. A paparazzók között elkezdődött a versengés, és szinte megszállottan követték a hercegnőt és Dodi Al-Fayedet, nem kímélve sem magukat, sem másokat az elképesztő képek megszerzése érdekében.
A "Jonikal" ugródeszkájának szélén ülve a hercegnő képe egyaránt sugallja a törékenységet és a hírnév nehéz terhét. Ő az a nő, aki a válás után is próbálta megőrizni a reményt, hogy létezik számára egy újabb esély a boldogságra. Ugyanakkor ő a megtestesült királyi örökség is, akinek léte szinte már intézményesült a közvélemény szemében. A paparazzók által lencsevégre kapott pillanat, bár tolakodónak tűnik, mégis rendkívül emberi érzelmeket tükröz: a láthatatlanság iránti sóvárgás és a nyilvánosság reflektorfénye között feszülő ellentét éles kontrasztot alkot, megmutatva e kettős lét küzdelmét.
Ha most visszatekintünk erre a felvételre, akkor sokkal többet látunk benne, mint csupán egy nyári pillanatképet Portofinóból. Ez a kép egy korszak végének szimbóluma. A "legszomorúbb portré" nem csupán egy melankolikus arckifejezést örökít meg, hanem a magány fizikai megjelenését is. Azt mutatja be, hogyan képes a közérdeklődés fokozatosan felfedezni a magánélet határait, míg végül csupán egy vékony vonal marad, ahol még le lehet ülni – éppen annyi hely, mint amennyi egy ugródeszka végén található.