Lázár János fontos bejelentést tett: ebben az esetben a menetjegy árának felét visszatérítik.
Lázár János január 8-án egy figyelemfelkeltő sajtótájékoztatót rendezett, ahol különböző témák mellett a MÁV aktuális helyzetéről is megosztotta gondolatait.
A miniszter szerdán Közlekedésinfót tartott, amelyen elárulta, hogy június elsejétől a 20 percnél nagyobb késések esetén visszatérítik a jegyár felét. Azokra is gondoltak, akik bérlettel közlekednek, mivel ötnél több késés esetén 10 százalék kedvezményt biztosítanak a következő bérletvásárlás során. Emellett Lázár János több vállalást is tett a közlekedés javítására, számolt be róla az MTI.
A Közlekedésinfón Lázár János részletesen bemutatta a magyar kormány ambiciózus terveit a közlekedési rendszer fejlesztésére 2025-re. Az MTI tudósítása szerint 2026. január 1-jétől a MÁV és a Volán pályaudvarain minden mosdó felújításra kerül. A tervek között szerepel, hogy a nagyobb pályaudvarokon a mosdóhasználatért díjat kell majd fizetni, kivéve azokat, akik érvényes jeggyel vagy bérlettel rendelkeznek, hiszen számukra a használat ingyenes lesz. Emellett április elsejétől minden InterCity vonaton takarítószemélyzet fogja biztosítani a tisztaságot.
Június elején ötven vadonatúj InterCity-kocsi és további ötven felújított jármű áll majd forgalomba. Ezen kívül tervezik még 285 új kocsi megrendelését, ami szintén az idei év során megvalósul. Az említett száz kocsi már jelenleg is elérhető, azonban szükség van a felújításukra, hogy megfeleljenek a modern követelményeknek.
Emellett idén és jövőre 500-500 új autóbuszt vásárolnak, erősítik a mozdonyflottát, vasúti kocsikat újítanak fel, valamint újakat vásárolnak. A tervek szerint idén 40 új villanymozdonyt és 15 dízelmozdonyt bérelnek, 2026-ban pedig további 15 jármű érkezik. A tervek szerint ezzel már a mozdonyok fele fiatalabb lesz 40 évnél.
Mivel növekedett a magyar állam tulajdonrésze a GYSEV-ben, ezért lehetőség van arra, hogy bővülő kapacitását beforgassák a magyar vasúti közlekedésbe. Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala teljes hálózatát, és a Veszprém megyeinek egy részét átadják a GYSEV-nek üzemeltetésre. A GYSEV-dolgozók a jövőben MÁV-dolgozók lesznek, a járművek egy része pedig bekerül az országos állományba. Bevezetik az úgynevezett Mávbusz szolgáltatást, azaz szükség esetén busszal viszik el az utasokat. A nyári szezonban azok az utasok, akik esetleg már nem kapnak helyjegyet egy-egy InterCityre, busszal juthatnak el az úti céljukhoz. Így csökken majd a zsúfoltság a tervek szerint.
A jövőben a jegyvásárlás során egyértelmű információt kapunk arról, hogy az adott vonaton rendelkezésre áll-e légkondicionáló rendszer. A nyári forróságban, ha a klíma nem elérhető, az utasok busszal juthatnak el a célállomásra. Áprilisban debütál a MÁV+ új mobilalkalmazása, amely lehetőséget biztosít a késések bejelentésére és a jegyek árának visszaigénylésére is.