A BYD megállította a Teslát, és ezzel új színt vitt az elektromos autók piacára.

Egy év leforgása alatt óriási különbség alakult ki a Tesla és a BYD eladásai között a tisztán elektromos autók piacán. A korábban vezető szerepet betöltő amerikai gyártónak mostanra inkább a versenytársak nyomását kell mérlegelnie.
Évek óta egyértelmű volt, hogy a Tesla dominálja az elektromos autók piacát, de most már kétségtelen, hogy a BYD a legnagyobb erővel bír ezen a területen. A Szegeden gyárat építő kínai vállalat 2025 első negyedévében lenyűgöző 932.456 elektromos autót értékesített, ezzel messze megelőzve a második helyezett Teslát, amely 336.681 példányt adott el. A harmadik és negyedik helyezett is kínai gyártók, a Geely 260.404, míg a Wuling 157.359 elektromos autót értékesített. Érdemes megemlíteni, hogy a Geely anyavállalata a Volvo is, amely 74.483 eladott elektromos autóval a 13. helyen áll, azonban, ha a Volvo és a Geely eladásait együttesen nézzük, azok már elérik a Tesla eladási számait.
Két német OEM, a BMW és a Volkswagen a legtöbb elektromos autót értékesítő európai gyártó: a BMW 133.968, a Volkswagen 132.709 ilyen autót adott el, a harmadik legjobb európai a globálisan 10. Mercedes-Benz 86.800 elektromos autóval.
A 2025-ös év első negyedévében a legjobban teljesítő elektromos autógyártók között három kínai cég is helyet kapott a legjobb tízben: az Xpeng 94.008, a Li Auto 92.864, és a Leapmotor 87.522 eladott járművel zárta az időszakot. A top 20-as listán összesen tíz kínai gyártó található, köztük a Xiaomi a 12. helyen, az Aion a 14., a Deepal a 17., és az Aito a 20. pozícióban. Ezen kívül egy európai gyártó, az Audi is bejutott a legjobbak közé, a 18. helyen végzett.
A lista ázsiai szereplői közül még a Toyota, valamint két koreai gyártó, a Kia és a Hyundai emelkedik ki. A Kia 71.858, míg a Hyundai 62.912 elektromos járművet értékesített, így a két vállalat együttvéve 134 ezer eladott példányt tudhat magáénak, amivel a rangsor ötödik helyére léphetne elő. Ezzel szemben a Toyota 77.159 elektromos autó eladásával a 11. helyen áll – figyelemre méltó, hogy ez a szám mennyire elenyésző a cég összesen 4,3 millió járműve közül, amelyet az év első negyedében értékesített.
A Tesla mellett az amerikai autógyártók sorában a Ford is figyelemre méltó teljesítményt nyújtott, hiszen 53.714 elektromos járművet értékesített, ezzel a 19. helyet foglalja el a legtöbb elektromos autót értékesítő gyártók rangsorában – állapítja meg a Tradingpedia legfrissebb elemzése.
A fenti lista nem véletlenül a márkák alapján készült, mivel nem minden gyártó hozza nyilvánosságra a tisztán elektromos eladásokra vonatkozó csoportszintű adatokat. Például a kínai Geely a NEV (New Energy Vehicle) kategóriát használja, míg a Stellantis egyáltalán nem osztotta meg az ilyen jellegű információkat. Mindezek ellenére a BYD pozíciója megkérdőjelezhetetlen, ő az éllovas, míg a második helyen a Geely és annak márkái állnak (ide tartozik a Volvo, a Polestar, a Lynk, a Zeekr, a Smart és a LEVC is), összesen körülbelül 400 ezer eladott autóval. A Tesla így a harmadik helyre szorul a rangsorban.
A rangsor negyedik helyén a Volkswagen Csoport állna, amely 216 ezer elektromos autóval képviselteti magát. Az ötödik pozíciót a Hyundai-Kia konszern foglalná el, összesen 134 ezer autóval. A lista hatodik helyén pedig a BMW szerepelne.