McLaren: A Red Bull a saját érdekeit veszélyeztette a felelőtlen vádaskodásaival | M4 Sport


A Red Bull komolytalan vádakkal próbálta megkérdőjelezni a McLaren teljesítményét, de a wokingi csapat véleménye szerint ez a lépés inkább a bikás csapatnak ártott. Az új vezető érkezésével vajon valóban új irányba terelik a dolgokat?

A 2025-ös szezont a McLaren csapata a legkiválóbb autójukkal, az MCL39-essel indította, ami nem meglepő módon a riválisok figyelmének középpontjába állította őket. De vajon mi rejlik az autó sikerének titkában? Ezt a kérdést sok konkurens, különösen a Red Bull csapata, komoly érdeklődéssel vizsgálta. A bikások már tavaly is látványos támadásokat intéztek a McLaren ellen, különösen a rugalmas szárnyak és a "mini DRS-ek" körüli vitákban. Az idei szezon elején pedig ez a tendencia tovább folytatódott, és a rivalizálás csak fokozaódott.

A Red Bull az extrém módszerektől sem riadt vissza. Miközben a rugalmas szárnyaknál sikerült kicsikarniuk pár új technikai direktívát az FIA-ból, a McLaren gumikezelési trükkjének csak nem sikerült a végére járniuk. Nyomozásuk hőkamerás felvételekkel indult, aztán extrémebbnél extrémebb ötletekbe csapott át, melyek közül többel az FIA-hoz fordultak tisztázásért. Felmerült, hogy a McLaren a hátsó fékdobba juttatott folyadék segítségével tartja szinten a hátsó gumik hőmérsékletét, de előjött az alakváltó anyagok használatának lehetősége és több olyan feltételezés is, ami egyértelműen szabálytalan lenne. Az FIA azonban csak megerősítette a McLaren megoldásainak szabályosságát, így a "törvény" a címvédő csapat oldalán állt.

Andrea Stella csapatfőnök szerint az alaptalan vádaskodásból végül a Red Bull jött ki a legrosszabbul.

"Mi bebizonyítottuk, hogy a siker eléréséhez elegendő, ha csupán az alapelvekre és önmagadra fókuszálsz, nem pedig a technikai részletekre és a teljesítményre" - hangsúlyozta Stella a The Race-nek adott interjújában, ezzel finom célzást téve a Red Bullra.

Nyilvánvaló, hogy a McLaren kihasználta a rugalmas szárnyakra vonatkozó szabályok adta lehetőségeket, és nem kevésbé figyelemre méltó, hogy a gumikezelésükben is eltérnek a versenytársaiktól. Azonban a vádaskodások eredménytelensége azt mutatja, hogy a csapat sikeressége nem csupán egy-egy okos trükkön vagy innováción alapul.

Stella hangsúlyozta, hogy a McLaren ellen felhozott vádak valóban okoztak némi hátráltatást, de egyúttal kiemelte, hogy sosem engedték, hogy ezek csapdába ejtsék őket. "Mindig arra törekedtünk, hogy racionálisak és tényszerűek maradjunk, és rendkívüli mértékben együttműködtünk az FIA-val, amikor ők ellenőrizték az autónkat. A vádak hallatán azonnal tudtuk, hogy ez csupán komolytalan pletyka. Folyamatosan úgy közelítettük meg a helyzetet, hogy azt mondtuk magunknak: 'Ne engedjük, hogy ez teljesen elvonja a figyelmünket.' Persze, tudtuk, hogy ez el fog venni egy órát tőlünk, hiszen az embereinknek be kell mutatniuk néhány elemet az FIA-nak, de ezt nem tekintettük figyelemelterelésnek. A feladatunkra való koncentrációnk nem csorbult ezen."

- magyarázta a McLaren-főnök.

Nem véletlen, hogy a csapat szorgalmazta az FIA-nál a hivatalos vádak benyújtásához kapcsolódó díjszabás bevezetését, hiszen ez lehetőséget ad arra, hogy elrettentsék a résztvevőket az alaptalan, blöffszerű vádaskodásoktól. Zak Brown, az ügyvezető igazgató, nemrégiben azt is megemlítette, hogy az ilyen típusú vádaskodások kifejezetten Christian Horner stílusához kötődtek. Most, hogy Horner már nem irányít, Brown abban reménykedik, hogy a Forma-1 egy egészségesebb irányt vesz, és a csapatok között javul a együttműködés.

Laurent Mekies, Horner utódja, nemrégiben világossá tette, hogy mérnöki megközelítéseket helyezne a középpontba, miközben a politikai játszmák háttérbe szorulnának. "A pályán folyó verseny mindig is lényeges volt, de elengedhetetlen, hogy folytassuk a közös párbeszédet. A sport jövőjének formálása és a stratégiai döntések meghozatala csakis együttműködés révén valósulhat meg a riválisok között. Még ha néhány dologban nem is értünk egyet, az érdekeink védelme érdekében közösen kell fellépnünk, legyen szó rövid vagy középtávú célokról. A sportunk jelenlegi állapotában megérdemli, hogy egy csapat megpróbálja háttérbe szorítani az egyéni érdekeket, hogy az FIA-val és az F1-gyel együtt keressük a fejlődés irányait. Mi elkötelezettek vagyunk ebben a törekvésben. Nem titkoljuk, hogy elfogultak vagyunk, de azon dolgozunk, hogy konstruktív módon építkezzünk" - hangsúlyozta Mekies, utalva a kompromisszumkeresés fontosságára.

Related posts