A kormány fokozottan fellép a Srabagna ügyében, Lázár János rendkívüli auditot kezdeményezett.
A Strabag és az Építési Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közötti csörte továbbra is tart, és most újabb fejezetéhez érkezett. Lázár János miniszter rendkívüli ellenőrzést indított a Strabag érdekeltségébe tartozó AKA Zrt.-nél, ezzel újabb lépést téve a helyzet tisztázása érdekében.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium feloldotta a Strabag titoktartási kötelezettségét az M30-as Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszával kapcsolatban, lehetővé téve ezzel, hogy a vállalat szabadon tájékoztathassa a közvéleményt a projekt csúszásáról - olvasható az ÉKM keddi Facebook-bejegyzésében. A Strabag reagált a helyzetre, hangsúlyozva, hogy a nyilvánosság felé közölt, "szakmailag indokolatlanul szoros határidőt" nem tudták megerősíteni.
Az ÉKM legújabb közleményét most hoztuk el Önöknek, amelyet teljes terjedelmében megosztunk (kiemelések a mi részünkről):
A STRABAG-nál úgy tűnik, hogy a valóság teljesen eltorzult! Nem csupán az a probléma, hogy az általuk vállalt határidőket nem képesek tartani, ami miatt az M30-as autópálya átadását is késleltetik a forgalom számára, de most még egy merész és abszurd lépésbe is belefogtak. Az AKA Zrt., amely a leányvállalatuk (M5 Holding GmbH) égisze alatt működik, egy olyan koncessziós szerződést próbál érvényesíteni, amely minden képzeletet felülmúl.
A 2031-ben lejáró koncessziós szerződésüket szeretnék úgy meghosszabbítani, hogy egy autópályát sem képesek megépíteni az általuk vállalt határidőre.
Természetesen a Kormány nem tervezi a szerződés meghosszabbítását, hiszen jelenleg sokkal sürgetőbb feladat áll előttük: a 2031-ig terjedő időszakra vonatkozó feltételek alapos felülvizsgálata. Elengedhetetlen, hogy a nyereségmegosztást optimalizálják, és az állam számára kedvezőbb részesedési feltételeket alakítsanak ki. Ennek érdekében az építési és közlekedési miniszter ma elrendelte a szükséges felülvizsgálati folyamatot. Ezen kívül...
elrendelt egy rendkívüli auditot is, mert felmerül a gyanú, hogy a korábbi időszakban pénzügyi visszaélések következtek be a koncesszió során.
A STRABAG számára azt ajánljuk, hogy készítse elő az utóbbi évek pénzügyi elszámolásait és teljesítéseit az audit folyamatára. Fontos lenne, hogy a felelősséghárítások helyett inkább a vállalásainak teljesítésére összpontosítson!




