Mi az, ami akár százmilliókat is érhet, és az F1-es versenyzők számára kötelező, hogy bemutassák?


Az F1 című film premierjén mindegyik versenyző nagyon ügyelt arra, hogy jól látható legyen, Fernando Alonso pedig nemrég egy egymillió dollár, azaz mintegy 350 millió forintot érő példány megalkotásában segédkezett.

A motorsport és az óramárkák kapcsolata egészen a hőskorig nyúlik vissza, hiszen mindig is kiemelten fontos szerepe volt a versenyzésben a jó és megbízható időmérésnek. Ez a mai napig jelen van, a Forma-1 páratlan marketingértéke miatt pedig az óragyártók folyamatosan azon versenyeznek (a Tag Heuer az idei évtől váltotta a Rolexet), hogy ki legyen a sportág hivatalos időmérő partnere.

Az F1 világában nem csupán a pályán zajlanak izgalmak, hanem a pilóták mindennapi életében is, ahol a népszerűséget ügyesen kihasználják. A versenyzők többsége szerződésben áll különféle óramárkákkal, így nem csupán a sebesség, hanem a stílus is fontos szerepet játszik életükben. Az időmérő edzések és versenyek után különösen feltűnő, hogy az első három helyezett nemcsak a Pirelli baseball sapkákat öltözi magára, hanem az exkluzív karóráikat is villámgyorsan felveszik. Ezt a mozzanatot precízen ügyelik, hiszen a versenyzőknek nem csupán az időmérő edzések során, hanem a közönség előtt is meg kell mutatniuk, hogy a divat és a presztízs milyen fontos számukra – ügyelve arra, hogy az overalljuk ne takarja el a csuklón csillogó prémium órákat.

Az F1 című film hét eleji New York-i bemutatója pedig arra is remek példával szolgált, hogy egyéb megjelenések alkalmával is mennyire észnél kell lennie a versenyzőknek, és nem szabad megfeledkezniük az általuk viselt óra reklámozásáról. A mezőny bemutatóra érkező, fotózkodni megálló tagjai pedig egytől egyik profi módon figyeltek is rá, hogy ne legyen takarásban az órájuk, noha voltak, akik a pózolás közben kaptak észbe. Íme:

A pilóták karóráinak értéke nagymértékben változik a márka és a modell függvényében. Például Charles Leclerc esetében három évvel ezelőtt egy lenyűgöző, 230 ezer eurós Richard Mille karóra tűnt el Monacóban. Ezzel szemben Lando Norrisról a 2020-as labdarúgó Európa-bajnokság londoni döntője után egy 44 ezer font értékű, szintén Richard Mille órát loptak el. Ezek az esetek jól példázzák, hogy a Forma-1-es pilóták milyen értékes kiegészítőket viselnek, és mennyire vonzó célpontokká válnak a tolvajok számára.

Ezen órák értéke ugyanakkor szinte eltörpül a nemrég a Richard Mille-nagykövet Fernando Alonso bevonásával tervezett RM 47-es Szamuráj óra értékéhez képest. A számlapján ősi japán harcost ábrázoló modell 1 millió eurót ér.

Az órák jelentősége nem csupán az F1 világában, hanem a motorsport más ágazataiban is megkerülhetetlen, amit Molnár Martin első Forma-4-es pole pozíciója és Robert Kubica Le Mans-i diadala is jól példáz.

Molnár Martin körrekorddal megspékelt dupla pole pozíciót ért el a brit F4-ben

Related posts