**Négykerekű privát jet: Lexus LM teszt** A Lexus LM nem csupán egy autó, hanem egy teljes élmény, amely a luxus és a funkcionalitás tökéletes egyensúlyát hozza el az utazásaidba. Ezt a modellt sokan a négykerekű privát jetként emlegetik, és nem véletlen


Wladár Sándor, a Magyar Úszó Szövetség elnöke kifejtette véleményét Hosszú Katinka visszavonulásával kapcsolatban.

- Jean, ma este az operába látogatunk, de nyugodtan, nincs miért sietni - mondod, miközben lazán hátradőlsz a foteledben, és a sofőrnek intesz egyet. Egy gombnyomással felhúzod az üveget, ami elválasztja a vezetőfülkét a hátsó luxus tértől. Be kell vallanod, néha túlságosan is figyel a tükörre, így a kényelem érdekében ismét a gombhoz nyúlsz, és a tiszta átlátszóság helyett egy tejüveg hatású falat varázsolsz a kettőtök közé, hogy senki se zavarjon. A sofőr irányából semmilyen zaj nem szűrődik át, és a rádiót is a saját hangszóróidon keresztül élvezheted. Ha pedig úgy érzed, hogy a műsor nem elég szórakoztató, csak egyszerűen kiveszed a karfába rejtett távirányítót, amely okostelefonra hasonlít, és a klímán keresztül irányíthatod a szélesvásznú képernyőt, átkapcsolva bármit, ami éppen kedvedre való. Elégedetten pillantasz körbe a kisebb lakásra emlékeztető utastérben. Igen, amikor ezt a járművet megvásároltad, pontosan ez járt a fejedben: annyiba kerül, mint egy ingatlan, de a lehetőségei végtelenek.

Melyik ingatlan képes eljuttatni téged oda, ahol igazán szeretnél lenni? Melyik otthoni bőrkanapé masszírozza a hosszú üzleti találkozók után elgémberedett hátadat? Itt egy olyan különleges moziterem vár rád, amely a teljes utastér szélességében elterül, és az impozáns, 48 colos képernyője garantálja, hogy a beépített HDMI-csatlakozó segítségével bármilyen digitális tartalmat könnyedén megjeleníthess. Ez az ajánlat tökéletes választás azoknak, akik sokat autóznak, de mindezt szeretnék kényelemben és stílusban megtenni, akár úgy is, hogy a bőrfotel teljesen vízszintes helyzetbe állítható, lehetővé téve egy rövid pihenést. Ha pedig a plafont nézegetnéd, a fa burkolatú tetőpanelen található számos kapcsoló segít, hogy megváltoztathasd a hangulatvilágítást, irányíthasd az elektromos ajtókat, vagy éppen a napfényvédő rolót húzogathasd fel és le.

Amikor a hosszú utazások során megéhezel, nem szükséges szegényes módon az öledből falatozni az alufóliába csomagolt parizeres zsömlét, hiszen a könyöklődből egy igazi kisasztalt varázsolhatsz elő. Az igazság az, hogy ennek az autónak van egy hátránya: hátul csupán két utas fér el, ami bizony a fejedelmi kényelem és a hatalmas lábtér ára. De aki sok barátjával szeretne együtt utazni, az inkább válassza a metrót!

Lehúzod az üvegfalat, valami mondani akarsz Jeannak, aki diszkrét fejbiccentéssel nyugtázza az útirány változást. Pontosan ezt várod el tőle, nem csak azért, mert megfizeted a diszkrécióját, de azért is, mert ennél jobb munkahelyet nem könnyű elképzelni. Ő is megkapja szinte ugyanazt, mint te: hűthető-fűthető üléseket, finoman érdes faborítást a középkonzolra és a tiédnél azért vagy háromszor kisebb, 14 colos központi kijelzőt a multimédiának. Innen az első és a hátsó sor klímaszolgáltatásait külön is tudja vezérelni, de ő is tudja nyitni az ajtókat és a csomagtartót a gombokkal. Ha pedig felhúzott térelválasztóval kell vezetnie, a belső tükröt digitálisra kapcsolhatja, így egy kamera továbbítja neki a képet az autó mögötti forgalomról. Egy dolog hiányzik neki igazán, amit te megkaptál: a telefonját valamiért nem tudja indukciósan tölteni, csak vezetékkel. Hiába, tudnia kell, hol a helye a táplálékláncban.

Odakint az utca szájtáti népe pedig nem is sejti, hogy egy guruló luxusjacht halad el előttük. Bár a Lexus LM orra több mint egyedi - egyeseknek még az a szentségtörő gondolat is eszükbe jutott, hogy olyan, mint egy Fiat Multipla - profilból azért ez egy kisbusz, bár meglehetősen magas. A hossza és a szélessége azonban nem lóg ki nagyon a többi luxusautó közül, csak a stílusa: a krómszínű keréktárcsák és a viszonylag alacsony hasmagasság kicsit még akár gengszteressé is tehetnék az autót, ha a Lexus nem állna pont olyan messze a gengszterektől, mint Teréz anya. A felniket egyébként speciális rezonátorokkal szerelték, ami még tovább csökkenti az aszfalttól az utasig jutó hangokat.

A magyar piacon egyedülálló, 250 lóerős hibrid hajtáslánccal rendelkező autó (350h néven ismert) igencsak kitűnik a buszlimuzinok tengeréből – habár ez a kategória mára szinte eltűnt. Első ránézésre szokatlan lehet a fokozatmentes váltó és a jellegzetes hibrid motorhang, de ezekhez gyorsan hozzászokik az ember. A rendszer szívét egy 2,5 literes benzinmotor adja, amely, noha hibrid technológiát használ, nem éppen példaértékű fogyasztásával tűnik ki. A jármű impozáns homlokfelülete miatt a közegellenállás legyőzése nem kis kihívás, így egy 8,5 literes átlagfogyasztásra bátran készülhetünk; de a valóságban ennél is magasabb számokkal találkozhatunk.

A vezetéstámogató rendszerek nagyon kifinomultan működnek, az első egy-két alkalom után már az sem lesz zavaró, hogy az autó állandóan befékez, ha lassítanak előtte - ha nem engedjük fel teljesen a gázpedált, akkor ezzel lehet vezényelni a fékezés erejének mértékét. Majdnem olyan, mint az elektromos autók e-pedalja.

A felfüggesztés elképesztően kényelmes, mindent az utazásnak rendeltek alá, nem pedig a versenyzésnek. Vezetési élmény ilyen szempontból tehát nincs is: az autó megy és megáll, minderről pedig igyekszik a lehető legkevesebb visszajelzést adni az utasnak. Ennek ellenére nem arról van szó, hogy rossz lenne vezetni, egyszerűen csak semleges. De hát ezt az autót épeszű ember tényleg nem is azért veszi, hogy ő üljön a volán mögött. Nekik talán inkább a hét üléses változat való, ami furcsa módon olcsóbb, mint ez a 62 milliós Supreme változat: akinek nem futja erre, az nézze meg a Luxuryt, az csak 51 millió - persze annak nem lesz bazi nagy tévéje, meg luxusjachtok, vagy privát jetek belsejét idéző guruló hálószobája.

Related posts