A jövőben komoly kihívás vár ránk, amikor a Google-ra szeretnénk rátalálni. | 24.hu


A technológiai cégeknek már néhány hónap leforgása alatt is rengeteg módosítást kellett eszközölniük az EU digitális piacokra vonatkozó törvényének (DMA) való megfelelés érdekében. A Google legutóbbi bejelentése viszont arra utal, hogy a változtatások sora még korántsem zárult le - számol be róla a TechCrunch.

A keresőóriás blogbejegyzésében bejelentette, hogy az előző év során jelentős módosításokat hajtott végre a Digitális Piacokról szóló Törvény (DMA) követelményeinek való megfelelés érdekében. Ezek a változtatások több mint 20 különböző újítást tartalmaznak, például dedikált egységek és formátumok bevezetését az összehasonlító oldalak kiemelésére a repülőjegyek, szállodák és vásárlási lehetőségek esetében. A HWSW hírei szerint a vállalat ezen kívül csökkentette bizonyos kattintható térképek funkcionalitását is, ami a felhasználói élményt is befolyásolhatja.

A március óta hatályos DMA szabályozás értelmében a Google számára tilos, hogy saját termékeit és szolgáltatásait preferálja a platformján. Ennek következtében a keresőóriás igyekszik megfelelni az ár-összehasonlító oldalak, szállodák, légitársaságok és kiskereskedők változatos elvárásainak. Legfrissebb fejlesztésüket már el is kezdték próbálni a gyakorlatban.

Napjainkban, ha szállásokkal kapcsolatos keresést végzünk, a hagyományos találatokon felül egy térkép is előugrik, ahol néhány gyakran keresett, kiemelt ajánlat is helyet kap. Németországban, Belgiumban és Észtországban azonban ehelyett egy sima kék linkeket jelenítenek meg a felhasználóknak a többi keresés között.

A Google az elmúlt egy év során szoros együttműködésben dolgozott az Európai Bizottsággal és számos iparági szereplővel, beleértve szállodákat, légitársaságokat és kiskereskedőket, a felmerült problémák orvoslása érdekében. A vállalat tájékoztatása alapján a kidolgozott megoldás nem nevezhető tökéletesnek, mivel technológiai és fogyasztói szempontból is hátrányos következményekkel jár.

A vállalat hangsúlyozta, hogy míg a közvetlen foglalásokkal foglalkozó oldalak 30%-os forgalomcsökkenésről számoltak be, addig az összehasonlító oldalak látogatottsága növekedett. Ezen kívül a cég bejelentette, hogy további változtatásokat tervez a DMA-nak való megfelelés érdekében. Például "kibővített, egységes formátumú egységeket" kívánnak bevezetni, ami azt jelenti, hogy a felhasználók a beszállítói és az összehasonlító oldalak között is választhatnak majd.

Related posts