Országos viszonylatban páratlan módon varázsolja izgalmassá a tanulást a közkedvelt oktató.

Számára a tanítás nem csupán munka, hanem egy igazi elhivatottság. Az országban páratlan módon ötvözi a Sakkpalota és a kutyás módszer előnyeit. Füleki Anita, a kecskeméti Magyar Ilona Általános Iskola elkötelezett tanítónője, minden erejét és szenvedélyét beleadja abba, hogy a kisgyerekek számára a tanulás szórakoztató élménnyé váljon, és a megszerzett tudás hosszú távon megmaradjon.
A Sakkpalota és kutyás módszer együttes alkalmazását évek óta sikerrel viszi Füleki Anita, aki a pedagógusi pályafutása során már számos diplomát megszerzett. Az általa sikerrel alkalmazott mindkét oktatási forma népszerű a gyerekek körében. Alig várják minden alkalommal, hogy játékosan tanuljanak. A két módszer együttes előnyéről a napokban mesélt a tanítónő.
Egykori tanára hatására lett pedagógus
Mikor kezdett el először azon gondolkodni, hogy a tanítói hivatás lehet az a pálya, amelyen szeretne járni?
Számomra már fiatalon egyértelművé vált, hogy a pedagógiai pálya lesz az, amit választok az életben. Szabadszállás kisvárosában nőttem fel, ahol már általános iskolásként mély benyomást tett rám az akkori magyar nyelv és irodalom tanárom. Tudása és kiemelkedő tanítói személyisége miatt tisztelettel adózom neki, és a mai napig inspirál az, ahogyan a tantárgy iránti szenvedélyét átadta nekünk. Tőle tanultam meg, milyen fontos a gyerekekkel való empatikus bánásmód, és hogy a pedagógus hivatása mennyi szépséget rejt magában.
- Friss diplomásként melyik iskolában kezdte el kamatoztatni tudását?
A főiskola befejezése után Kecskemét városában kezdtem el a pályafutásomat, a Magyar Ilona Általános Iskolában, ahol azóta is szenvedéllyel tanítok. Az évek során folyamatosan törekedtem tudásom fejlesztésére, számos tanfolyamot végeztem el, hogy gazdagítsam a szakmai eszköztáramat. 1999-ben részt vettem a Szorobán használata a matematika tanításában című képzésen, majd 2002-ben a Meixner-féle dyslexia prevenciós módszerről szóló továbbképzésen, amelyet a mai napig alkalmazok az első osztályos betűtanítás során. Hiszem, hogy minél sokoldalúbb egy ember, annál értékesebb és hatékonyabb lehet a munkájában.
- Az igazi szakmai megújulást az jelentette számomra, amikor 2012-ben az iskola igazgatósága felkért arra, hogy a leendő első osztálynak legyek az osztályfőnöke. Elsős tanítónőnek lenni óriási bizalmat jelentett a szülők részéről. Már akkor is hittem abban, hogy a játékos tanításnak, tanulásnak, azaz a gamifikációnak nagy szerepe van ebben az életkorban. Az első év elején egy volt tanítványom testvére keresett meg, aki a Polgár Judit Sakkalapítványnál tananyagfejlesztő volt, hogy szívesen megismertetné a gyerekekkel a Sakkpalota programot, amely a játékos tanítást célozza meg. Amint megismertem a programot, azonnal elnyerte a tetszésemet, és elvégeztem a tanfolyamot. A Polgár Judit Sakkalapítvány azóta is folyamatosan figyelemmel követi a munkámat. Iskolánk munkám eredményeképp elnyerte a Regionális Referencia Iskola címet is.