Románia, a török motorizált erősség Európa szívében.

Törökország járműipara folyamatosan fejlődik, és termékeivel egyre inkább jelen van az európai piacon. Érdekes módon, az Európai Unió területén belül Románia büszkélkedhet a legnagyobb számban forgalomban lévő török gyártású tömegközlekedési járművekkel.
Törökország járműipara főként nagyobb külföldi vállalatok helyi gyáraira épül, amelyek az Európai Unió közelségét és a viszonylag alacsonyabb munkabért kihasználva működnek. Különösen figyelemre méltó a tömegközlekedési járművek gyártása, ahol az MAN és a Mercedes-Benz helyi üzemekben készítik termékeiket. Az MAN helyi leányvállalata, a MANAS, gyártja a népszerű SL-széria buszokat, melyek hazánkban is széles körben elérhetők. Ezen kívül a Lion's City buszok egy része is Törökországban készül. A Mercedes-Benz vonatkozásában pedig érdemes megemlíteni, hogy a Conecto, amely Európa egyik legnépszerűbb buszmodellje, szintén a török gyártósorokon készül.
A fenti két példa révén már eddig is több ezer török busz érkezett Európába, azonban ezek a járművek még mindig két jelentős német konszern égisze alatt készültek, azok szigorú normái és előírásai szerint. A török OEM-ek növekvő elterjedése új dimenziót nyit: az Otokar és a Karsan buszai, valamint a Bozankaya és a Durmazlar kötöttpályás járművei egyre szélesebb körben jelennek meg az EU piacán.
Hazánkban a török gyártók buszai eddig viszonylag korlátozott mértékben terjedtek el. 2011-ben a Weekendbus üzemeltetésével négy Otakar Kent típusú busz állt forgalomba a magyar EU-s elnökség idején, és ezek a járművek később Csömör környékén teljesítettek szolgálatot. Egy sokkal ismertebb példa viszont a 16 Karsan Atak midibusz, amelyek Budapestre érkeztek: a BKV 2015 novemberében helyezte üzembe őket. Ezek a buszok főként a Várnegyedben közlekednek, de más budai vonalakon is gyakran találkozhatnak velük az utasok.