A Hyundai legnagyobb SUV-ja valóban olyan, mint egy hatalmas, sima bálna; impozáns méreteivel és lenyűgöző megjelenésével magára vonja a figyelmet az utakon. Ezt a járművet nemcsak terepjáró képességei, hanem a tágas belső tere és a modern technológiák is


A Hyundai érdekes névadási stratégiát alkalmazott legújabb villanyautójával kapcsolatban: míg a fejlesztési szakaszban Seven (7) néven ismerték, a sorozatgyártásra már Ioniq 9-ként lép színre. Az új jövevény 2025 első felében debütál Koreában és az Egyesült Államokban, majd később Európába is eljut. Az autó méretei és funkciói alapján azonban világos, hogy nem ez lesz a márka legsikeresebb modellje az öreg kontinensen.

A három üléssoros, akár hétszemélyes Ioniq 9 két kiemelkedő erőssége a lenyűgöző, aerodinamikus dizájnja és a lenyűgöző, 313 cm-es tengelytávjából fakadó tágas helykínálat. Az ülések sokoldalúságának köszönhetően a Hyundai együttesen határozza meg a két hátsó üléssoron mért lábtér méretét; a 2050 mm-es összhely bőséges mozgásteret kínál, míg a két üléssor felett elhelyezkedő, együtt 1899 mm-es fejtér kényelmes és szellős utazást ígér.

Az Ioniq 9 akár négy pihenőfotellel rendelhető, mindegyikhez kihajtható lábtartó is tartozik. A második sori ülések körbeforgathatók; ilyenkor különösen hasznos, hogy a padlókonzoli doboz, amely két polcon összesen 18,2 liternyi tárolóhelyet kínál, 190 mm-en tologatható előre is hátra.

A csomagtartó alaphelyzetben 620 literes kapacitással bír, és az orr részében található egy kis üreg is, amely 52 vagy 88 literes, attól függően, hogy az első tengely hajtott-e. Ha a harmadik üléssort lehajtjuk, akkor az Ioniq 9 esetében, a kivitel függvényében, akár 1323 literes tárolóhely is rendelkezésre áll négy vagy öt utas számára.

A maximális elérhető hatótávolság 620 kilométer, ami nem literben, hanem megtett távolságban értendő; ezt a legkisebb teljesítményű modell kínálja. Az akkumulátor kapacitása 110,3 kWh. A hátsókerekes változat teljesítménye 218 lóerő (160 kW), míg az alacsonyabb teljesítményű összkerekes verzió 313 lóerőt (160 + 70 kW) képes produkálni. A csúcsmodell mind elöl, mind hátul 218 lóerőt (160 kW) mozgósít, és mindössze 5,2 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 0-ról 100 km/órára gyorsuljon. Ha pedig 80 km/óráról kell felgyorsítania 120 km/órára, akkor ezt 3,4 másodperc alatt teljesíti.

A nagy hatótávolságban a méretes akkumulátoron kívül a 0,269-es közegellenállási együttható is szerepet játszik; ha digitális külső tükörrel rendeljük meg az Ioniq 9-est, akkor 0,259-re javult az érték. Ehhez a teljesen sík fenéklemez, az antenna nélküli karosszéria (a különböző antennafunkciókat más és más pontokon rejtették el az autóban) és a két fázisban zárható első lamellák is hozzájárulnak. Az utóbbi két funkcióra korábban nem volt példa a Hyundainál, ahogy az is először fordul elő, hogy alumíniumból formálták meg a kerékdobokat.

Újdonságként emelhetjük ki a Feature-on-Demand szolgáltatást, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy igényeik szerint töltsenek le különféle funkciókat. Különösen figyelemre méltó a prémium testmasszázs csomag, amely valódi kényeztetést nyújt. Emellett nemcsak hagyományos hálózati konnektorokat találunk a fedélzeten, hanem egy lenyűgöző 100W-os USB-C töltőaljzatot is, amely a modern technológia igényeit szolgálja ki. Mindez az innovatív 800V-os elektromos hálózatnak köszönhető, amely akár 350 kW-os töltési teljesítményt is lehetővé tesz.

A 19-21 colos kerekekkel szerelt többféle karosszériaszínben, változatos belső színvilágokban rendelhető Ioniq 9 közös, ívelt panel alá rendezett dupla kijelzőt kapott, az elektronikus irányváltó karba integrálták az indítógombot.

Related posts