Azonosítani tudták a dél-koreai repülőgép-baleset legtöbb áldozatát.
A dél-koreai repülőgép-baleset során életét vesztett 179 főből 174 áldozat maradványait sikerült azonosítani a hatóságoknak - jelentette be kedden a távol-keleti ország közlekedési minisztériuma.
A keddi sajtótájékoztatón, amelyet a gyászoló hozzátartozók számára tartottak, bejelentették, hogy az áldozatok közül 32 személy ujjlenyomatának azonosítása nem volt lehetséges. Azonban DNS-minták elemzésével 27 áldozatot sikerült beazonosítani. Sajnos öt áldozat esetében az azonosítás nem járt sikerrel, mivel a minták összehasonlítása során eltérések merültek fel.
Az ország rendőrfőkapitánysága bejelentette, hogy mindent meg fognak tenni a fennmaradó öt holttest azonnali azonosítása érdekében, többek között DNS-gyorselemzést alkalmaznak a folyamat felgyorsítására.
A dél-koreai hatóságok elindították a helyi légitársaságok által üzemeltetett Boeing 737-800 típusú repülőgépek biztonsági ellenőrzését. A péntekig tartó alapos felülvizsgálat keretében alaposan átvizsgálják a karbantartási és üzemeltetési nyilvántartásokat – tájékoztatta a közlekedési minisztérium az érintetteket.
- hangzott el a közlekedési tárca hivatalos tájékoztatójában.
A dél-koreai légitársaságok Boeing 737-800 típusú repülőgépeinek átfogó ellenőrzése eredetileg január 3-án fejeződött volna be, azonban a Muan nemzetközi repülőtér zárva tart egészen január 7-ig.
A légiközlekedés általános szabályai szerint Dél-Korea nyomozást indít a legutóbbi tragédia kapcsán, amelybe bevonja az Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottságát (NTSB) is. Az NTSB bejelentette, hogy szakértői csapatot küld Dél-Koreába, hogy támogassa a helyi légiközlekedési hatóságok munkáját. A vizsgálatban részt vesz a Boeing vállalat és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) is, akik szintén hozzájárulnak a baleset körülményeinek feltárásához.
A Jeju Air, a koreai fapados légitársaság, december 29-én reggel baleset szenvedett a Muan nemzetközi repülőtéren, amely Szöultól körülbelül 288 kilométerre található délnyugatra. A járat a leszállás során letért a kifutópályáról, és egy betonkerítésnek ütközött. A 2005-ben alapított légitársaság a Korean Air Lines és az Asiana Airlines után a harmadik legnagyobb utasszállító Koreában, és ez a tragikus esemény volt az első halálos kimenetelű baleset a történetében.