Szalmonellával szennyezett hajdinalisztet az Aldinál észleltek.
Az üzlet arra kéri a vásárlókat, hogy hozzák vissza a lisztet, és a blokk hiányában is visszatérítik az árát.
Szalmonella-szennyezést fedeztek fel egy Szlovéniából Magyarországra érkezett hajdinaliszt tételében, ezért a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) kérésére az érintett áruházlánc, az Aldi eltávolította a terméket a polcokról - tájékoztatott az NKFH legfrissebb közleménye.
A magyar fogyasztóvédelmi hatóságot a szlovén kollégák értesítették a Happy Harvest márkájú hajdinaliszttel kapcsolatos problémákról. A szennyezésre a vállalat önellenőrzésének keretében derült fény.
Az NKFH állásfoglalása alapján, a magyar fogyasztói szokásokat figyelembe véve, megállapítható, hogy a hajdinaliszt megfelelő hőkezelés (sütés vagy főzés) mellett, a helyes konyhai higiéniai előírások betartásával nem jár egészségügyi kockázatokkal. Ennek ellenére javasolják, hogy senki ne fogyassza el ezt a terméket.
Az Aldi arra kéri vásárlóit, hogy bármelyik boltjukban adják vissza a terméket, és a blokk hiánya sem jelent problémát: az árát visszatérítik.