Az elemzők várakozásai tévesnek bizonyultak, a népszerű sörgyártó sikeresen elkerülte a legnagyobb nehézségeket.
A Heineken, a globális söripar második legnagyobb szereplője, szerdán közzétett jelentésében meglepő módon organikus bevételnövekedésről adott számot, amely ellentmond az elemzők által előrejelzett visszaesésnek. A holland cég tájékoztatása szerint...
Az idei első negyedévben az árbevétele 4,9%-os csökkenést mutatott, így 7,78 milliárd euróra esett vissza, szemben a tavalyi év azonos időszakának 8,18 milliárd eurós értékével.
A Heineken első negyedévi nettó bevétele, amely az egyszeri tételek és az értékcsökkenési leírás (BEIA) figyelembevételével került kiszámításra, éves összehasonlításban 0,9 százalékos organikus növekedést mutatott. Ez a szám a piaci elemzők által előrejelzett 0,6 százalékos csökkenéssel szemben jelentős meglepetést okozott.
Az eladott sör mennyisége organikusan 2,1 százalékkal csökkent, míg az elemzők jelentősebb, 2,9 százalékos visszaesésre számítottak.
A Heineken továbbra is megerősítette idei működési eredményére vonatkozó előrejelzését, amely szerint a vállalat a különleges tételek és az értékcsökkenési leírás (BEIA) előtti működési eredmény szempontjából 2025-re 4-8 százalékos organikus növekedést vár.
A jelentésre pozitívan reagáltak a befektetők, a vállalat részvénye mintegy 3,8 százalékos pluszban állt az amszterdami tőzsdén szerdán 14 óra körül. A cég portfóliójában mintegy 300 márka található, köztük a névadó Heineken mellett az Amstel, a Sol, a Tiger és a Birra Moretti.